Protectia juridica a domeniilor web si conflictul cu marcile (partea a IV-a)

  1. Utilizarea efectiva a marcii prin utilizarea numelui domeniului web

Neuzul efectiv al unei marci (de regula, timp de minimum 5 ani) in mod continuu, fara un motiv justificat, atrage decaderea, care poate fi invocata pe calea instantei de orice persoana interesata. Daca marca inregistrata este ONX, iar domeniul inregistrat este OLX, nu se poate asimila domeniul cu o utilizare efectiva a marcii.Convenţia de la Paris pentru protecţia proprietăţii industriale ratificata de Romania in anul 1920 asimileaza uzului folosirea marcii sub o forma care difera de cea inregistrata prin anumite elemente ce nu altereaza caracterul distinctiv al acesteia. Prin urmare, daca domeniul este de exemplu: onx-fashion-accessories, international-onx, onx-group sau onx-services (cu orice extensie de domeniu), asadar atata timp cat elementul distinctiv il constituie insasi marca, folosirea domeniului web se poate asimila uzului marcii, cu o precizare: existenta unui domeniu web nu impiedica decaderea din dreptul la marca, intrucat acesta este doar o forma de publicitate, nesusceptibila prin ea insasi de a face dovada uzului. Pentru a salva marca de la decadere, trebuie demonstrat ca, in primul rand, domeniul are si continut (site web functional) si in al doilea rand, ca exista un flux continuu de prestare de servicii, productie sau vanzare de produse, dupa caz (prin intermediul domeniului).

Exista, de exemplu, domenii web care fie redirectioneaza utilizatorul pe alte domenii, fie contin numai reclame platite sau al caror continut nu are nimic de-a face cu numele. In aceste cazuri, numele de domeniu nu este folosit ca marca, intrucat lipseste functia esentiala a acesteia: aceea de a indica sursa de provenienta a produselor/serviciilor oferite.

Elementul cheie in determinarea daca un domeniu web foloseste intr-adevar o marca este daca acesta este inteles de utilizatori ca un simbol al originii produselor/serviciilor, independent de orice altceva.

                                                                       <– Inapoi la partea a III-a

Acest articol are menirea de a oferi un ghid general asupra problematicii numelor de domenii in relatia cu marcile, neinlocuind necesitatea unei consultante juridice pentru cazuri cu circumstante specifice.

Articol redactat la data de 25.05.2015 de catre Magori Laura-Valentina, avocat si titular al Magoo – Intellectual Property Advisor, fiind protejat de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Preluarea continutului acestui articol integral sau partial, prin copierea, publicarea sau comunicarea catre public in orice forma este permisa, cu conditia citarii si indicarii autorului si a sursei www.MagooAdvisor.ro.

Trackback from your site.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You must be logged in to post a comment.

Social