Publicitatea inselatoare

Protectia marcilor si in general a drepturilor de proprietate intelectuala ale unui comerciant (profesionist) este asigurata  si de prevederi referitoare la publicitate.

Potrivit Legii nr. 158 din 2008, publicitatea inselatoare este interzisa.

Publicitatea inselatoare este definita ca publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent.

Pentru a determina daca publicitatea este inselatoare se vor lua in considerare toate aspectele acesteia, inclusiv orice informatie continuta de aceasta cu privire la: natura, atributiile si drepturile comerciantului care isi face publicitate, cum ar fi: identitatea si bunurile sale, calificarile si detinerea drepturilor de proprietate industriala, comerciala sau intelectuala ori premiile si distinctiile acestuia.

Publicitatea comparativa este publicitatea care identifica in mod explicit sau implicit un concurent ori bunuri sau servicii oferite de acesta. Aceasta:

-trebuie sa nu fie inselatoare;

-trebuie sa  nu discrediteaza sau sa denigreza marcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activitati ori situatia unui concurent.

-trebuie sa nu  profite in mod neloial de reputatia unei marci, a unei denumiri comerciale sau a altor semne distinctive ale unui concurent ori a denumirii de origine a produselor concurente;

-trebuie sa nu prezinte bunuri sau servicii ca imitatii ori reproduceri ale bunurilor sau serviciilor purtand marci ori denumiri comerciale protejate;

-trebuie sa nu creeaze confuzie intre comercianti, intre cel care isi face publicitate si un concurent sau intre marci, denumiri comerciale, alte semne distinctive, bunuri ori servicii ale celui care isi face publicitate si cele ale unui concurent.

Nerespectarea de catre comercianti a acestor prevederi constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 30.000 lei.

Raspunderea revine comerciantului beneficiar al anuntului publicitar.

Dreptul de a sesiza faptele mentionate se prescrie in termen de 3 luni de la data la care persoanele au luat cunostinta de anuntul publicitar, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data aparitiei acestuia.

 

sursa imagine: Getty Images

Trackback from your site.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You must be logged in to post a comment.

Social