Inregistrare marca

A inregistra o marca nu a fost niciodata mai simplu! Echipa Magoo Intellectual Property Advisor, fondata si coordonata de Magori Laura-Valentina, avocat european in proprietate intelectuala, va ofera consultanta in vederea inregistrarii marcilor dumneavoastra atat la nivel national, cat si la nivel european si international.

Ce fel de marci pot fi inregistrate? Tipuri de marci:

  • verbale (contin exclusiv litere sau cifre, numerale, caractere tipografice sau combinatii de acestea)
  • figurative (contin caractere non-standard, stilizari, aspecte, caracteristici grafice, culori, inclusiv anumite caractere tipografice/cuvinte. Sinonime: desene, logo-uri, sigle)
  • forme (marca este sau devine o forma tridimensionala, incluzand recipient, ambalaj, produsul in sine sau aspectul sau . Poate fi o forma in sine sau poate contine un cuvant sau un element figurativ, o eticheta etc.)
  • marci de pozitionare (o modalitate anume in care marca este amplasata pe un anumit produs)
  • modele/desene (un set de elemente care se tot repeta; “pattern”)
  • culori/combinatii de culori (o singura culoare fara contur sau o combinatie de culori, fara contururi)
  • sunete (un sunet sau o combinatie de sunete)
  • marci in miscare (consta din sau devine o miscare sau o schimbare a pozitiei elementelor marcii)
  • multimedia (este sau devine o combinatie de sunete si imagini)
  • holograme (consta din elemente cu caracteristici holografice)

De ce este important sa aveti o marca inregistrata?

Datorita expansiunii retelelor de socializare, a domeniilor web, a spatiului cibernetic in general, nicio afacere nu mai este doar locala, fie ea cat de mica. In acest context, inregistrarea marcilor a devenit din facilitate o necesitate pentru oricine vrea sa-si protejeze sau sa-si dezvolte afacerea. Inregistrarea marcilor este si trebuie privita ca pe o investitie necesara.

Marca este un bun mobil incorporal, care are valoare proprie si care, la un moment dat, poate creste substantial valoarea companiei, putand chiar si genera alte marci. Neinregistrarea ei nu va confera niciun drept la acel nume, ba chiar veti putea fi obligat sa nu-l mai folositi in caz ca altcineva depune primul cererea de inregistrare la Oficiul pentru Inventii si Marci.

Inregistrandu-va marca pentru numele produsului sau al serviciului pe care il oferiti pe piata, veti avea un drept exclusiv de folosinta asupra sa, insemnand ca numai dvs veti putea decide cine si in ce conditii va putea folosi acea marca si veti putea impiedica orice actiuni de insusire sau de utilizare a unor semne identice sau similare (contrafacerea marcii sau inregistrarea unei marci similare care sa creeze confuzie). Acest drept este conditionat de reinnoirea inregistrarii, o data la fiecare 10 ani cu plata taxelor legale si de utilizarea marcii.

In cele mai multe state, protectia unei marci  se dobandeste prin inregistrare, la Oficiul pentru Inventii si Marci competent. Primul care depune cererea de inregistrare va fi titularul acelei marci (inca de la data depunerii), bineinteles sub conditia admiterii cererii.

Crearea unei marci necesita atentie atat la detalii de nume, de design, la legislatia in vigoare aplicabila –  normele interne, conventiile europene si internationale la care Romania a aderat – cat si la concurenta existenta pe aceeasi piata relevanta pentru a evita conflicte cu alte marci similare sau identice inregistrate sau chiar si cu alte semne care sunt utilizate, dar neinregistrate inca.

In functie de aceste criterii, Magoo va consiliaza juridic si va ajuta sa inregistrati una sau mai multe marci fie la nivel national, fie la nivel european (in toate toate cele 28 de state ale Uniunii Europene), fie la nivel international (in oricare tara doriti).

Durata procedurii de inregistrare a unei marci nationale este de sase luni, daca nu se formuleaza nicio opozitie de catre un tert ce pretinde ca are o marca similara / identica ce intra in conflict cu a dvs.

 

Inregistrare marca europeana:

Daca doriti sa va adresati consumatorilor din cel putin trei tari din Uniunea Europeana (daca oferiti servicii sau produse online in UE sau doar vreti sa licentiati marca in acele tari), atunci merita sa optati pentru o inregistrare europeana, care are efect in toate cele 28 de state membre.

Avantajele optarii pentru o marca europeana sunt, in primul rand, financiare. In acest sens, exista o taxa unica, extrem de favorabila, in comparatie cu insumarea tuturor taxelor aferente celor 28 de state.

In al doilea rand, va exista o singura inregistrare, care va avea efecte in toate statele membre ale Uniunii Europene, eliberandu-se un singur certificat, in loc de 28. Acest lucru va facilita si procesul de reinnoire a marcii, precum si inregistrarea licentelor si a cesiunilor.

Desigur, puteti opta sa inregistrati o marca doar in anumite tari, lucru care inseamna sa depuneti cererea in tarile respective, in conformitate cu legislatiile acestora.

Aflati avantajele inregistrarii unei marci. Marca este cartea de vizita a afacerii dumneavoastra! Investiti intelept.

 

Descarcati Ghidul introductiv asupra avantajelor crearii unei marci . Acest ghid explica pe intelesul tuturor urmatoarele aspecte:

  1. CE ESTE O MARCA?
  2. CINE POATE INREGISTRA O MARCA?
  3. ESTE SUFICIENTA INREGISTRAREA NUMELUI COMERCIAL LA REGISTRUL COMERTULUI?
  4. CE SEMNE SE POT INREGISTRA CA MARCI?
  5. CUM SE INREGISTREAZA O MARCA?
  6. TREBUIE SA AVETI IN VEDERE PROTEJAREA MARCII DVS. IN STRAINATATE?
  7. CUM AFLATI DACA MARCA ALEASA DE DVS. AR PUTEA INTRA IN CONFLICT CU ALTE MARCI INREGISTRATE?
  8. CERCETAREA DOCUMENTARA
  9. APARAREA DREPTULUI ASUPRA MARCII
  10. CAZURI DE CONTRAFACERE
  11. NUMELE DE DOMENIU SI LEGATURA CU MARCILE
  12. PUTETI LICENTIA MARCA DVS UNEI ALTE COMPANII?

Important de stiut inainte sa depuneti la inregistrare o marca – cercetarea documentara (sau verificarea marcii)

Protejeazati-va investitiile in publicitate si fidelizeaza-ti clientii. Impiedicati alte persoane sa foloseasca brandul ales de dvs., deturnandu-va astfel clientela.

Invatati cum sa va mariti veniturile si sa va remarcati pe segmentul de piata vizat, folosind o marca adecvata afacerii dumneavoastra.

Social