Verificare marca

Ce este ?

Verificarea de marci se face printr-o cercetare documentara de marca care este o procedura care in principal va permite sa aflati daca semnul ales de dvs. pentru a va identifica si diferentia bunurile si serviciile pe piata este deja protejat ca marca pentru aceleasi bunuri si servicii de catre un alt concurent. Un rezultat de identitate sau similaritate cu semnul ales de dvs nu inseamna neaparat ca nu-l puteti inregistra, intrucat marcile se bucura de protectie doar pentru cat s-a solicitat (domeniile protejate se clasifica in Clase Nisa, fiecare titular de marca alegandu-si clasele dorite sau doar unele bunuri/servicii din acestea).

In cazul in care se constata ca exista deja protectie acordata sau solicitata pentru acel semn (sau unul similar), va vom ajuta sa identificati ce pericole exista si ce sanse de reusita aveti pentru a deveni titularul acelei marci, pentru servicii/produse identice sau similare. Pentru orice diagnostic exista o solutie. Important este sa putem crea optiuni din timp. In secundar, cercetarea documentara se foloseste foarte des pentru a identifica eventuale ‘abuzuri’ din partea tertilor, cereri sau inregistrari de marca similara/identica cu a dvs. pentru a-i putea notifica ulterior sau da in judecata cu scopul de a elimina riscul de confuzie creat pe piata pentru produse si servicii identice sau similare.

Avantaje

Scopul acestei cercetari este de a preveni eventuale conflicte intre marci solicitate la inregistrare de catre diferiti solicitanti, atat in fata Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci cat si ulterior, in fata instantelor de judecata. Costul acestei proceduri (ca bani si timp) este nesemnificativ in comparatie cu problemele pe care le poate crea o marca aleasa gresit. Veti intampina dificultati atat la inregistrare; titularul marcii deja inregistrate sau care doar si-a depus cererea inaintea dvs – prin formularea unei opozitii va intarzia intreaga procedura a dvs. cu luni de zile, in situatia fericita in care nu se mai face si contestatie sau actiune de anulare in instanta.

Opozitia, contestatia si actiunea de anulare a marcii in instanta va pun in situatia neplacuta de a plati sume de bani care puteau fi evitate si de a cheltui timp si energie, fiind mereu in incertitudine daca marca dvs vi se va anula si daca va trebui sa suportati consecintele. Consecintele unei astfel de anulari sau chiar ale unei imposibilitati de inregistrare va si intoarce in timp, in sensul ca tot ce ati ‘construit’ ca brand va trebui sa ‘demolati’ si sa inlocuiti cu un alt brand. Urmele vor fi vizibile, cel putin financiar, intrucat o rebranduire costa intotdeauna mult mai mult decat crearea unei imagini de la zero, deoarece consumatorul nu va asocia (cel putin nu intr-un timp foarte scurt) numele vechi cu numele nou desi produsul care il poarta este oferit de acelasi producator si are aceleasi calitati.

Cand poate fi facuta ?Cercetarea documentara poate fi facuta oricand: inainte de a depune cererea de inregistrare la OSIM, in acelasi moment (oferindu-va posibilitatea de a nu pierde timp pretios dar cu costul unei taxe ce se va pierde daca renuntati la cerere), dupa depunerea cererii sau chiar si dupa ce ati inregistrat marca, pentru a monitoriza concurenta ei. Exista servicii speciale de monitorizare a unui semn, pe baza de abonament pe perioade de cate 6 luni sau puteti cere cercetari documentare individuale, de cate ori doriti/aveti nevoie. Ideal ar fi sa se efectueze o cercetare documentara prelabila depunerii cererii de inregistrare de marca si dupa obtinerea certificatului de marca, sa se ceara monitorizarea acesteia.

Monitorizarea marcii

In mod normal, in cazul in care se identifica existenta unor marci identice, OSIM va refuza inregistrarea marcii tertului. Nu aceeasi este situatia in care marca tertului este similara cu a dvs., OSIM neavand obligatia notificarii dvs, putand chiar inregistra si marca tertului, aceasta intrand in conflict cu a dvs.

Este obligatia fiecarui titular de marca sa monitorizeze cererile de inregistrare publicate in BOPI si sa formuleze opozitie, observatie sau contestatie, dupa caz. Monitorizarea are ca scop tocmai identificarea incercarilor de inregistrare din partea tertilor a unor marci similare sau identice cu a dvs.

Important de retinut

Cercetarea documentara va protejeaza de pericole care pot fi prevazute, dar nu poate elimina toate riscurile de opozitii sau litigii. Nici OSIM-ul si nici consilierii de proprietate industriala nu pot fi tinuti raspunzatori pentru veridicitatea cercetarilor efectuate, cel putin atata timp cat semnul in conflict nu putea fi prevazut. Acest lucru se datoreaza faptului ca desi bazele de date sunt pe suport informatic, computerul afiseaza rezultate conform parametrilor de cautare, neavand si capacitatea de a returna si posibile variante similare ale semnului/marcii cautate, avand litere din interiorul cuvantului dublate sau schimbate. De ex: Novabrasilia vs Novabrazilia, Sonny vs Soni vs Sony vs. Zony. De multe ori unele marci sunt ‘sonore’, familiare sau de renume, aspect care faciliteaza recunoasterea unor asemenea elemente dar alteori nu. Exista si exceptii insa: unele baze de date (cum ar fi cea europeana) pot oferi sugestii de cautare sau pot afisa rezultate similare.

De asemenea, bazele de date informatice (mai ales cele externe) desi se actualizeaza frecvent, nu se actualizeaza in fiecare secunda, atfel incat exista riscul ca in momentul in care se efectueaza cercetarea sa nu apara anumite rezultate, desi exista cerere de inregistrare depusa.
Exista si marci notorii care sunt protejate desi nu sunt inregistrate la niciun Oficiu de Stat. Cercetarea documentara nu le va afisa in rezultate deoarece ele nu exista in bazele de date. In acest sens ar fi utila si o cautare pe Google sau alt motor de cautare. Trebuie stiut ca marcile sunt notorii doar in raport de anumite teritorii/regiuni si in raport de anumite produse/servicii, iar uneori si in raport de anumiti consumatori. Pentru aceste motive este imposibil omeneste de eliminat orice risc atunci cand se face o cercetare documentara/ verificare de marca.

MAGOO efectueaza GRATUIT verificarea de marca, anterior inregistrarii sale. Pentru costurile unei monitorizari, trimiteti-ne un e-mail cu datele marcii dvs, pentru a va putea trimite o oferta de pret.

Social